2019. szeptember 21., szombat

Egy kis nyírfestés



Sziasztok!
Mivel a legnépszerűbb bejegyzésem (jelen állás szerint) az Egy kis fantasy pasztell, úgy döntöttem, hogy csinálok neki egy folytatást, de ezúttal festős verzióban. Illetve lesz egy kis okos(k)odás is. igen, most nagyon szellemesnek érzem magam



A festményemhez kiindulási alapnak a nyírfákat választottam. Először pinteresten nézelődtem inspiráció után, majd egy kicsit utánanéztem a Googlen is. Ez előtt is tudtam, hogy sok mindenre "jó" a nyírfa, de különleges képességei igazán csak most mutatkoztak meg előttem És úgy döntöttem terjesztem az igét, hogy ti se maradjatok i a jóból. Meg persze ha végigrágtátok magatokat az okoskodáson, megokosodtatok, azt is megmutatom, hogy hogyan készült el a nyírfák inspirálta festményem. Bár lehet, hogy ez az okos(k)odás hiábavaló, mert ti már mind tudjátok, de ez mellékes. Vágjunk bele!

De előtte is gyorsan tisztázzunk egy dolgot. Még mielőtt akárki megnyitná az otthoni boszorkánykonyháját érdeklődjön szakembereknél, hogy hogyan kell elkészíteni a nyírfa egyes részeit ahhoz, hogy a kért hatást kiváltsa. Köszönöm!

 Ott kezdem, hogy egyes helyeken a világmindenség fájának is nevezik, ami azért biztató. De mire is jó...
A nyírfa levelei vértisztító hatásúak, szabályozzák a veseműködést, tisztítják a mirigyrendszert illetve reumára és ízületi betegségekre is hasznosak.
A nyírfa kérge lázcsillapító hatású.
Mindezekre jó ez a csodálatos növény, és még csak most jön a legjava. A nyírfa "vére".

Mi is az a nyírfa "vére" és hogy juthatunk hozzá?

Nyírfa vérének tulajdonképpen a nyírfavizet nevezik, amit kora tavasszal lehet csapolni a fákból. Ez a a "víz" tulajdonképpen a nyírfa elraktározott tápanya, amit egész nyáron magába szív, és télen a gyökereibe elraktároz. Kora tavasszal elkezdi ezt a tápanyagot áramoltatni a gyökeréből az ágak felé. Ekkor ebben a röpke három hétben lehet megcsapolni, mégpedig úgy, hogy vájunk  körülbelül 5-8 centiméteres mélyedést a fa törzsébe. Ebbe a mélyedébe belevezetünk egy csövet, aminek a végét egy tárolóegységhez rögzítjük, így a kifolyó nedvet össze tudjuk gyűjteni. Fontos kiemelni, hogy ez az eljárás a fának nem árt, ugyanis a tápanyagnak csak egy része folyik ki, és a megcsapolás helyei a növekedés során automatikusan benőnek.

De mire jó a nyírfavíz?

Gyulladáscsökkentő, antibakteriális hatású. Golyva, tüdőbaj és vesebántalmak esetén is fogyasztják. Erősíti az immunrendszert, tisztítja a nyirokrendszert. Méregtelenítő és lúgosító hatást fejt ki. Felgyorsítja az anyagcserét és még sorolhatnám, hogy mennyi mindenre jó. Legtöbbször a belső egyensúly visszaállítására szokták ajánlani. Külsőleg pedig arcápolási célokra is lehet használni.

Nos, ennyi lett volna az okos(k)odás. Jöhet a kicsit izgalmasabb rész, méghozzá a nyírfák inspirálta, külsős emberek szerint kissé absztrakt festményem elkészítése lépésről lépésre képekkel.

Legelsőnek megfestettem a fáim törzsét.

Ezután következhetett a fehér, amivel az egyszerű fatörzseket nyírfássá alakítottam

Miután megvoltak a törzsek hozzájuk festettem a talajtakarót, és a lombkoronát zölddel.

Ezt követően még mindig a zöld részeket festettem, igazítgattam.

Még mindig igazítás.

És végül az utolsó fény-árnyék befestések illetve a fák törzsének a kissé elkülönítése a nagy zöldtől következett.


És kész is van a kissé absztrakt nyírfestésem! Köszönöm, hogy elolvastátok, találkozunk legközelebb!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése