2020. november 28., szombat

Témázás - A lakatlan sziget dilemmája, avagy öt könyv ami nem hiányozhatna onnan

 


Sziasztok! 
Egy szuper dologhoz csatlakozom most! A Témázós csapat hónapról hónapra megtárgyal egy érdekes témát blogbejegyzéseken keresztül. Ennek a kis társaságnak az e havi kérdéséhez készítettem én is egy bejegyzést, mert nagyon izgalmasnak tartottam.

Összegyűjtöttem hát öt könyvet melyet magammal vinnék egy lakatlan szigetre. Az egyik legfontosabb szempontom a lista összeállításánál az volt, hogy a könyv legyen többszöri olvasásra is élvezhető. Ebből pedig valahogy arra asszociáltam, hogy a köteteknek ne legyen egyszerű a nyelvezete. Egyébként is kifejezetten kedvelem azt a fajta írásmódot amikor az alkotó romantikus körmondatokban fogalmaz (Jókai már egy kicsit nekem is túl sok azért) és úgy találtam, hogy azokat ha a lakatlan szigeten unalmamban sokadjára olvasnám is újra akkor is örömöt találnék benne. Illetve próbáltam egyköteteseket összeválogatni, hogy ne idegeskedjek fölöslegesen azon, hogy egy másik kötetet kellett volna választanom a sorozatból. Azokat a könyveket pedig amelyek egy nagy csavarra épülnek fel szándékosan kerültem, mert véleményem szerint ha az olvasó már tisztában van azzal a bizonyos csavarral nem nyújt ugyanolyan élvezeti értéket. De javítsatok ki ha tévedek! 
 Nem szaporítom tovább a szót, térjünk át a könyvekre!


1. Biblia

Amikor a listán gondolkodtam ez volt az első könyv ami beugrott. Őszinte leszek. Én még nem olvastam végig a Bibliát, de szoktam saját magamtól olvasni belőle, illetve a vasárnapi istentiszteleten is meghallgatni egy egy  részt. A végigolvasásra meg mikor máskor lenne több időm mint egy lakatlan szigeten? Így legalább a nagy magányomban még közelebb érezhetném magamhoz a Jóistent is.


2. Üvöltő szelek

Nem vagyok benne biztos, de talán már a blogon is volt szó az Üvöltő szelekről. Az egyik legérzelmesebb olvasásélményem volt, a könyv szinte azonnal landolt a kedvencek között. A nyelvezete tökéletesen leíró és csodálatos, a történettel egybekötve pedig egy kicsit nehezen emészthető olvasmány válik belőle, így pont megfelelőnek gondolom arra, hogy egy lakatlan szigeten újra és újra átrágjam magam rajta. 


3. ARJ

Az ARJ egy verseskötet, melyben Adynak, Radnótinak és József Attilának vannak versei. ITT olvasható egy bejegyzés róla. A lakatlan szigetre pedig azért vinném magammal, hogy a huszadik század három csodálatos alakja versei által kis szeletkéket kapjak az életből. Verseket olvasni meg amúgy is olyan jó!


4. Indul a bakterház

Azt hiszem az előző három kötettel eleget elmélkedhettem az élet értelméről, a hit kérdéseiről az emberi érzelmekről ideje lesz egy kicsit kacagnom a lakatlan szigetemen! A könyv ami pedig a legtöbb mulatságot tudja okozni nekem az Rideg Sándor Indul a bakterháza!


5. Titkos versműhely

Végezetül pedig magammal vinném önmagam foglalkoztatására Molnár Krisztina Rita Lackfi Jánossal közösen írt könyvét amely kreatív ötleteket és tippeket tartalmaz a versírás fortélyait illetőleg. Költeményeket alkotni pedig nagyon szeretek, így egyik kedvenc időtöltésemet űzhetném addig míg értem nem jön a felmentősereg. Ha értem jönne egyáltalán... :D


Ez lett volna az az öt könyv amit én magammal vinnék. És nektek melyek lennének azok? Mielőtt kiválasztanátok olvassátok el Liliane, Heloise, PuPilla és Cloudbookatlas gondolatait is a témában, igazán érdemes! 

2 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy csatlakoztál! Tetszik a listád, elmélyült, de kreatív is nagyon! :) Az Üvöltő szelek tényleg egy jó kis olvasmány, amibe bele lehet bújni többször is, és jól átrágni csendes magányban. Egyetértek azzal is, hogy nem az egyetlen nagyobb csavarra épülő könyveket vinném én sem, fontosabbnak tartottam a sok apró részletet, amikre rá lehet csodálkozni. Bár nem tudom te hogy vagy vele, néha nekem a nagy csavarokat is sikerül egy idő után elfelejtenem a könyvekben - na persze nem a kedvenceknél. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a kedves szavakat! Nekem is volt már, hogy elfelejtettem, de az újraolvasás közben mindig felidéződnek az emlékek... :)

      Törlés