2019. szeptember 21., szombat

Christie-a-thon - 1. Paddington 16.50


Sziasztok! Elérkezett a második bejegyzésem a Christie-a-thon olvasási maratonnal kapcsolatban  amiben az elsőnek elolvasott Miss Marpple regényről lesz szó.


Fülszöveg: 
Mrs. McGillucuddynak igazán nem volt túlságosan élénk a fantáziája- mégsem hitte el senki, amikor azt állította, hogy szemtanúja volt, amint a szomszéd vágányon haladó vonat ablakában egy magas, sötét hajú férfi megfojtott egy szőke nőt. Illetve... egyvalaki mégiscsak hitt a derék skót hölgy szavában, és szerencsére ez az egyvalaki nem volt más, mint az aranyos, ősz hajú, finom modorú Miss Marpple. Ugyanaz a Miss Marpple, aki Agatha Christie-nek nem egy regényében sikeresen leleplezte a gyilkost. Bízvást nem követünk el indiszkréciót, ha eláruljuk: Miss Marpple-t ezúttal sem hagyja cserben briliáns logikája, és Agatha Christie olvasóit most sem éri csalódás.

Értékelésem: 
Én mindig is inkább "Poirot párti" voltam, mert Miss Marpple mindig sokkal kevesebbet szerepel a történetben mint a kis bajuszos belga nyomozónk. Mindig van egy másik főszereplő, aki adott esetben egy nyomozó, vagy egy megbízott személy. És ezek engem néha zavarnak, mert várom, csak várom, hogy felbukkanjon Miss Marpple, aki rendszerint csak néha néha kap szerepet, meg ugye a legvégén a megoldásban. Nos, ez ebben a könyvben is így volt, csakhogy egy nekem nagyon szimpatikus kis főszereplőt kaptunk Marpple mellé, aki mellet igaz vártam a bájos öreg hölgyet, de nem annyira, mintha egy unszimpatikus/idegesítő nyomozó lett volna. Vagyis már ez is egy nagy pluszpont. A történet kellőképpen csavaros, és már a fülszöveg alapján is nagyon ígéretesnek hangzik. Mert az is. Kifejezetten érdekes alapkoncepcióval indul a könyv, és bár ugye, mint az szerintem várható, a végére a vonatoktól szinte teljesen el fogunk kalandozni, izgalmas és egyedi. De hát mit is mást várhatnánk Agatha Christietől, aki ismét megcsillogtatta előttem a nagy tehetségét. És én meg igazán megszokhatnám már, hogy mindig a legvalószínűtlenebb a gyilkos!

Pontozás:
Stílus: Egy tipikus Agatha Christie mű ami csak 5/5-öt jelenthet.

Történet: Kellőképpen csavaros, tökéletes krimi. 5/5

Összhatás: 5/5

Köszönöm, hogy elolvastad, találkozunk legközelebb!

Ui.: Igen, van két pont amit kivettem az értékelésből (a borító és a mondanivaló). Mindkettő vissza fog majd térni, ideiglenes kivétel volt csak. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése