2019. augusztus 29., csütörtök

Christie-a-thon TBR


Sziasztok!
Ma a szeptemberben zajló Agatha Christie olvasási maratonról, és a hozzá kapcsolódó TBR listámról lesz szó.


Még mielőtt belevágnék a bejegyzésbe egy gyors szómagyarázat következik.  A TBR az angol To be read rövidítése amit igazából a magyarban várólistának neveznek. Vagyis a TBR könyvek azok azok a kötetek melyeket el szeretnél olvasni valamikor. Az én esetemben egy hónap alatt.

Az A penchat for fantasy bloggerje szeptemberre egy Christie-a-ton elnevezésű olvasási maratonnal örvendeztetett  meg minket, amin én is részt veszek és ha van kedvetek csatlakozzatok ti is!
Az ő bejegyzését ITT olvashatjátok róla.
A kihíváshoz kötődő molyos zónát ITT érhetitek el.

Az olvasási maratonnak nyolc kihívása van amik közül nem muszáj mindet teljesíteni, én egyet fogok kihagyni. Lássuk a pontokat, és a hozzájuk kötött könyveimet:

1. Olvass el egy Poirot regényt!

Én ide Az Ackroyd-gyilkosságot választottam,
mert amikor megtudtam, hogy másik címe
Poirot bravúrja, tudtam, hogy rossz nem lehet.
(Már csak azért sem mert AC. írta)






2. Olvass el egy Marple regényt!

Ehhez a ponthoz a Paddington 16.50 című
regényt választottam aminek a sztorija csak
annyi, hogy az unokatestvéremmel válogattunk
az antikváriumban, és amikor meghallotta,
hogy ezt a kötetet még nem olvastam nem
volt kétséges, mit viszek haza.




3. Olvass el egy Tommy és Tuppence regényt!

Nos, azt kell, hogy mondjam, hogy erről
a detektívpárosról még nem olvastam, és
amikor a harmadik és egyben utolsó antikváriumban
megláttam ezt az egyetlen T. & T. B. regényt
ami az előző kettőben nem találtunk, megörültem.
Aztán megláttam a rendkívüli módon visszataszító
borítóját is, és akkor azt hittem, nem is fogok
olvasni tőlük. De persze erőt vettem magamon mert a belső fontosabb.


4. Olvass el egy olyan regényt amiben nem szerepel a fenti négy nyomozó!

Nos, megmondom őszintén én ajánlottam,
hogy legyen egy ilyen pont is, azzal a hátsó
szándékkal (már ha ezt annak lehet nevezni),
hogy el tudjam olvasni Az alibit amiben
bizony nem szerepel a fenti négy nyomozó
közül egy sem.




5. Olvass el egy novelláskötetet!

Eredetileg ehhez a ponthoz nem ezt a kötetet
akartam, hanem egy teljesen másikat
amiről utóbb derült ki, hogy nem novelláskötet
hanem csak egy szimpla mezei regény.
Vagyis akkor  a Gyilkosság a csendes házban 
lesz.




6. Olvass el egy drámát!

Eddig az olvasási maratonig azt se tudtam,
hogy Agatha írt drámákat. De hát
mindennap tanul valamit az ember így ki-
választottam magamnak a Feketekávé
című drámát.





7. Olvass el egy álnéven írt regényt!

Szégyen, nem szégyen ez lesz az a pont amit kihagyok, mert én úgy vagyok vele, hogy ami Agatha Christie az legyen krimi! Az álnéven írt regényei meg mind lélektaniak, vagyis ilyet nem fogok olvasni.

8. Nézz meg egy filmadaptációt!

Én itt az eddigi nagy kedvencemet a Gyilkosság az Orient expresszent fogom megnézni filmben.


Ennyi lett volna a Christie-a-ton TBR listája. Remélem sikerül minden betervezett könyvet elolvasnom!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése