2020. május 28., csütörtök

Öt kimeríthetetlen idézetforrás


Sziasztok!
Ebben a bejegyzésben elhoztam öt olyan könyvet, amely tele van gyönyörű, elgondolkodtató vagy éppen vicces leírásokkal melyek kimeríthetetlen idézetforrást jelentenek egy szívesen idézgető olvasónak.

Én nem vagyok egy nagy idézet kedvelő, a különféle giccses életbölcsesség-idézetektől pedig egyenesen a falat marom, de ezek messze kivételt képeznek. Ezért hát elhoztam az öt könyvet, ami igazából hat, majd meglátjátok miért. Van közte klasszikus is, olyan is amit nagyon sokan ismernek, de azért külön figyeltem, hogy kortárs kötet legyen a listán. De jöjjenek a könyvek!

1. Emily Bronte: Üvöltő szelek

Már rögtön egy klasszikussal kezdek, ami az egyik legnagyobb kedvenc művem. Nem mondom, hogy könnyű olvasmány, de egyszerűen gyönyörű. Tele érzelmekkel a szerelemtől a gyűlöletig, amik néha együtt járnak. A leírások által az olvasó teljes mértékben átérez minden szenvedést, és nem azt mondom, de akarva akaratlan könnyet hullat a szereplőkért. De a szenvedély ami az egész könyvet végigkíséri nekem szinte rögtön a kedvencek közé repítette. 
Ha mindenki más elpusztulna, és csak ő maradna életben: általa továbbélnék én is! De ha mindenki megmaradna, csak ő pusztulna el, az egész világ idegen lenne számomra, nem érezném többé magam részesének. Linton iránti szerelmem olyan, mint a fa lombja: az idő, tudom jól, meg fogja változtatni, amint a tél is megváltoztatja a fákat. Heathcliff iránti szerelmem olyan, mint sziklaréteg a föld alatt; kevés látható örömöt nyújt, de nem lehet mással helyettesíteni. Nelly, én Heatchliff vagyok!"

2. Hommonay Gergely: Puszi, Erzsi!

Nos, mint mondtam az Üvöltő szelek nem egy könnyű olvasmány. Ezért szükségszerűnek éreztem, hogy ezután a felsorolásban is egy vicces, szórakoztató kis könyvecske következzen. Erről már egyszer írtam a blogon, azt ITT olvashatjátok. Macskamániásként ez a könyv nagyon sok vicces pillanatot, és heves fejbólintgatást eredményezett, amit a leírtak egyetértésének jeléül tettem. Tökéletesen vázolja a kötet a macskák alapvető mentalitását, ami sok jópofa bekezdést eredményez.
Tanulmányaim megkoronázásaként pedig doktori disszertációt írtam  A macskák hajnali ritmikus sportgimnasztikájának hatása az ember idegállapotára" címmel."

 

3. Antione de Saint-Exupéry: A kis herceg

A kis herceg talán az egyik legismertebb klasszikus, nem véletlenül. Metaforikus soraival, varázslatos történetével nekem is hamar belopta magát a szívembe. Nem volt kérdés, hogy szerepelni fog a listámon, hiszen, merem állítani, hogy ha az egész könyvet kiidéznénk akkor se tudnánk betelni ezekkel a gyermeki egyszerűségű, mégis sokat mondó szövegekkel melyek a szeretetről és az összetartozásról mesélnek nekünk. És most, idézetnek ide is az egyik legismertebbet és legcsodálatosabbat kell hoznom, ami egy igazán nagy bölcsességet fogalmaz meg.
Jól csak a szívével lát az ember. Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan."

4. Laini Taylor: A különös álmodozó - duológia

Nos, itt lép életbe az, amit a legelején említettem, hogy igazából hat kötet van a listámon. Ugyanis ez egy duológia. Az első kötet címe azonos a sorozatcímmel, a másodiknak pedig az a címe, hogy A rémálmok múzsája. Ez a két könyv, a fantasy legjava. És én ezt minden elfogultság nélkül, bár szubjektíven állítom. Szívszorító, misztikus és mitikus, csodálatos világ, tiltott, álomba illő szerelem, szellemek, mágia és elképesztő leírások. De olyan elképesztően gyönyörűek, hogy a helyszínek, szereplők, történések életre kelnek és magukkal rántják az olvasót. És miután letette a könyvet sem eresztik el. 
Ebben a tündöklő, képtelen, teljességgel lehetetlen pillanatban Lazlónak úgy tűnt, mintha az álma ráunt volna a várakozásra, hogy mikor váltják már valóra, ezért inkább... elindult megkeresni az álmodóját, és egyszerűen eljött hozzá."

5. Matt Haig: Én és az emberek

Végül, de nem utolsó sorban egy kevésbé ismert, de annál elgondolkodtatóbb kötetet hoztam. Ennek a könyvnek az az alapkoncepciója, hogy egy űrlény egy professzor testében a Földre jön, és egyre jobban megismeri az embereket. Humorosan mutatja be, ahogy vele együtt mi is rájövünk: az emberek nem gonoszak. Szeretnek, nevetnek, boldogok de néha szomorkodnak és hibáznak. És igazán jó volt olvasni, mert végre nem azt hallottam, hogy az emberiség megérett a pusztulásra, hanem, hogy igenis nagyon sok mindenre képesek vagyunk. Így az idézetek, melyekkel tele van a könyv elgondolkodtatóak és viccesek.
Ne akarj tökéletes lenni! Csak a hibák viszik előre az evolúciót és az életet."

Nos, ennyi lett volna ez a bejegyzés, remélem tetszett nektek. A könyvek további idézeteit is érdemes szerintem olvasgatni a molyon. Próbáltam többfajtát összeválogatni, hogy mindenki találjon olyat ami neki megtetszett. Remélem az idézetekkel együtt sikerült meghozni a kedveteket, hogy elolvassátok a könyveket.
 Egyébként meg, igazán élveztem ezt a tematikus bejegyzést írni, írjátok meg, nektek hogy tetszett. Valószínűleg lesznek még ilyenek.
 Addig is. Legyetek jók, mossatok kezet és olvassatok sokat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése