2019. július 1., hétfő

Móricz Zsigmond: Légy jó mindhalálig



Sziasztok!
Ebben a bejegyzésben egy nem túl nagy népszerűségnek örvendő kötelező olvasmányról lesz szó. Következzék Móricz Zsigmond: Légy jó mindhalálig



Fülszöveg: 
A Légy jó mindhalálig a mindenkiben megbújó jóra való törekvés álmát, és valóságát idézi meg, és üzen könyörtelen hadat a jóra való restségnek. Az írót ért igazságtalanságok Nyilas Misi sorsában fogalmazódnak meg. Misike szorongó kiskamasz, aki nem találja a helyét a debreceni kollégium falai közt. Szerencsétlen véletlenek folytán a felnőttek olykor kegyetlen világával is kénytelen idejekorán szembesülni.

Értékelésem:
Szegény kis Nyilas Misi! Szegény kis naivan jó Misike! De sajnáltam őt! És mégis annyira tetszett ez a regény! Nagyon ódzkodtam ettől a könyvtől, mert valljuk be, nem szeretik annyira a diákok (tisztelet a kivételnek). Annyi rosszat hallottam róla, a kis hisztis Nyilas Misikémről, hogy mennyire dühítő, és a többi. De nagy nehezen rávettem magam, kivettem a könyvtárból, és nekivágtam, mondván "Ez azért alapműveltség". Milyen jól tettem! Mert belecsöppentem az akkori világba, és megtapasztaltam, hogy milyen is volt akkor a debreceni kollégiumban. Mindezt egy aranyos kisfiú szemszögéből, aki a maga kis naivitásával látja át a dolgokat. Mert nem, Nyilas Mihály nem hisztis, hanem érzékeny! Mert engem is elszomorítottak csak olvasóként is azok a dolgok amiken ő sírt. mert persze, hogy az neki a legnagyobb baja, hogy csúnya a kalapja, mert akkor, még nem tudja, hogy lesz nagyobb is. És nem elképesztően aranyos, ahogyan kezeli a Bella dolgot? Mert én annak látom. És ne lepődjünk meg, olvasóként ha felidegesítenek az igazságtalanságok, mert az a regény fő mondanivalója. Mert Móricz Zsigmond, a maga írói zsenialitásával így adja át nekünk, hogy ő miken ment keresztül. Mert igen, engem az igazságtalanságok tudnak a legjobban bosszantani szerintem az egész földkerekségen, és ez a könyv tele volt vele, és ez elszomorított, és mégis nagyon tetszett. Mert ettől a regény ne várjuk, hogy felhőtlen kacagás lesz, mert nem. ez bizony a könyörtelen valóság. Nyilas Misikével.

Pontozás:
5/5

Remélem tetszett ez az első értékelős bejegyzés, és tudom, még van hova fejlődnöm, mind terjedelmileg, mind megfogalmazásban, de próbálkozom. Találkozunk legközelebb!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése