2020. július 2., csütörtök

Kody Keplinger: The Duff - A pótkerék


Sziasztok!
Ebben a bejegyzésben Kody Keplinger: The Duff regényéről hoztam értékelést. 


Fülszöveg:
DUFF = Designated Ugly Fat Frien,
magyarul kb. Ügyeletes Ronda Dagadt Barátnő

A tizenhét éves Bianca Piper, cinikus, hűséges, és még véletlenül sem gondolja azt, hogy ő lenne a legszebb a barátnői között. Arról nem is beszélve, hogy okosabb annál, mint hogy elkábítsák az iskolai nőcsábász Wesley Rush szavai. Ami azt illeti, Bianca kifejezetten gyűlöli ezt a srácot. Amikor pedig Wesley Duffnak nevezi őt, egyszerűen ráborítja a kóláját. 
Ám Bianca élete otthon sem tökéletes, így figyelemelterelésre van szüksége. Azon kapja magát, hogy megcsókolja Wesley-t. És ami a legrosszabb, még élvezi is. Hogy elszabaduljon a mindennapok poklából, beleveti magát a fiúval egy titkos „ellenségek extrákkal” kapcsolatba. 
És ez egészen addig működik is, amíg ki nem csúsznak a dolgok az irányítása alól: kiderül, hogy Wesley nem is olyan rossz hallgatóság, ráadásul az ő élete is elég kiábrándító. Bianca elborzadva veszi észre, hogy kezd beleszeretni abba a srácba, akiről úgy gondolta, mindenkinél jobban utálja. 

Értékelésem:
Nos, talán már említettem, hogy nem szoktam, nem szeretek romantikusat olvasni. Ez a könyv, pedig arra is rávilágított, hogy miért. De ne szaladjunk ennyire előre!
 Egy nagyon jó ajánlás miatt vettem kezembe a könyvet, bár meg kell valljam, a fülszöveg alapján biztosan nem tettem volna. A történet ott indul, hogy Bianca egy buliban összetalálkozik a fülszövegben is említett Wesley-el (akit én mindig Weasly-nek ejtettem a fejemben, bocsi) aki kerek perec DUFF-nak, vagyis a barátnői közül a legrondábbnak nevezi őt. Had' ne mondjam, hogy ezzel a felfogással rögtön kevésbé kedveltem. Hiszen a gond nem csak azzal van, hogy ő mint az iskola szoknyapecér legjobban kinéző pasija így gondolkodik, hanem azzal is, hogy ezáltal Bianca is így nézett magára. És ez, hogy valaki valaki miatt, egy elhintett mondata után máshogy tekint magára sajnos egy túl gyakori.
 Az első fejezet után azt gondoltam, hogy szeretni fogom a történetet, mert kíváncsivá tett ez az elsőnek felvázolt probléma. De sajnos csalódnom kellett mind a DUFF-szálban, mind a Wesley szálban. Az elsőben azért, mert lényegesen kevesebb szerepet kapott a történetben mint reméltem. Az utóbbiban pedig azért, mert, bár a fülszöveg figyelmeztetett, de egy uncsi rosszfiús klisé lett az egész, amit én nem csipázok. Mert amint elkezdtem belemelegedni a történetbe, világossá vált számomra, hogy mi lesz az egésznek a vége. És lehet mondani, hogy de az, hogy DUFF-nak nevezte őt, az volt a plusz benne, amitől másabb lett mint a többi rosszfiús történet. Bocsi, de nekem nem. Sokkal több szerepet reméltem neki.
 De nem ez volt az egyetlen, talán társadalmi probléma ami a könyvben említést kapott. Volt szó a családok széteséséről, az alkoholizmusról és a pletykákról is. De sajnos ezekre is csak azt tudom mondani, hogy említést kaptak. A könyvnek feleslegesen (számomra feleslegesen, kapásból kettő embert is tudok akinek nem volt felesleges) sok része tömény szenvedés. És nem, nem az önértékelési zavarból adódó szenvedés, hanem a Wesley miatti szenvedés! Amit én rettenetesen untam.
 És igen, jogosan lehet mondani, hogy de Lenke, ha te társadalmi problémákról akarsz olvasni részletesebben, akkor nem jó műfajú könyvet vettél a kezedbe! Igen, erre rájöttem. A romantikus nem műfajom, mert egész egyszerűen unom. Bár az is igaz, hogy nem olvastam még eleget ahhoz, hogy átfogóan tudjak véleményt mondani, de eddig ezt tapasztaltam. De nem adom fel, fogok valamikor még romantikusat kezembe venni, hátha az tetszeni fog...

Borító:
No viszont a borító igazán tetszik! Nem tudom pontosan kit akar ábrázolni a képen látható lány, de én rögtön Biancát párosítottam hozzá. És róla igazán passzoló megjelenítés.

Pontozás:
Stílus: Bianca cinikus gondolatai végig szórakoztattak. 4.5/5

Történet: 3/5

Mondanivaló: Tetszett a mondanivaló, igazán tetszett. 5/5

Összhatás: 3.5/5

Ennyi lett volna a bejegyzés, kérdés, kérés, óhaj, sóhaj megjegyzésben jöhet, szívesen olvasom a ti véleményeteket is! Nemsokára újra találkozunk, addig is, legyetek jók, mossatok kezet, olvassatok sokat, vagy csak szimplán szabadidőtökben tegyétek azt amit szerettek, élvezzétek a nyarat!
                                                                                                                                                  Lenke


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése